سمنان- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: رتبه‌های دانش‌آموزان هنرمند استان در چهلمین جشنواره «فردا» رشد ۳۲ درصدی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داده‌های گزارش سیاستی اندیشکده هاتف که یک نهاد پژوهشی است و در سال ۹۷ ایجاد شده است، نشان می‌دهد که از میان ۱۰رتبه برتر سال ۸۰ رشته ریاضی و فیزیک، فقط دو نفر از آن‌ها در ایران مانده‌اند. یک‌نفر دانشیار مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است و دیگری استادیار گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
اسامی نفرات برتر پنج گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
رتبه دو نماینده ایران در رقابت‌های پاراشنا قهرمانی جهان مشخص شد.
محمدرضا نیک نژاد: مهاجرت در پایه دانش آموزی مخصوص طبقات خاصی است و گستردگی ندارد. همانطور که در ایران شکاف طبقاتی زیاد و آموزش طبقاتی شده و عموما دیگر رشته‌های برند و پول ساز برای پولدار‌ها مانده است. آمار‌ها نشان می‌دهد از ۴۰ رتبه اول کنکور فقط یک نفر از مدارس دولتی است یا در سه هزار رتبه اول کنکور ۷ تا ۸ درصد و چه بسا کمتر از مدارس دولتی هستند. از طرف دیگر فقط آدم‌های پولدار توان فرستادن کودکان خود به مدارس خارج از کشور را دارند و اگر در خانواده متوسط چنین تصمیمی بگیرند حتما فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.
رهبرانقلاب در مراسم روز درختکاری فرمودند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند و عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند.
هافبک آلومینیوم معتقد است تیمش شایسته حضور در جمع تیم‌های بالانشین است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بر هیچکس پوشیده نیست که کارگزاران نظام با دستگاه‌های عریض و طویلی که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند ظرف چند روز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند و تمام ریشه‌های مربوط به آن را بخشکانند.
اصفهان-رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بالغ بر ۴۰۰نفر در هیئت‌های ممیزه رتبه بندی در سراسر استان فعالیت می‌کنند و بزودی رتبه‌های نهایی معلمان مشخص می‌شود.
اولین دوره جشنواره ملی امیرکبیر در سال ۹۹ با ۱۰۰ رساله، حمایت ۳۵ کارفرما، شرکت ۲۹ دانشگاه و هشت برگزیده برگزار شد.
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فرایند رتبه‌بندی در ستاد وزارتخانه، برای تعیین رتبه قطعی معلمان با سرعت بیشتری در حال انجام است و قطعاً به سال آینده نخواهد کشید.
اداره روابط و اطلاع رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: موضوعات تعلیم و تربیت از راه‌های سنتی در سال‌های قبل چندان مؤثر نبوده و ما باید بتوانیم مسائل کلان آموزشی را با نگاهی نوآورانه به پیش ببریم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه سهم مناطق محروم در کنکور با تأثیر قطعی معدل افزایش می‌یابد، گفت: رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور امسال، هیچکدام در دروس خودشان در امتحانات نهایی، نمره ۲۰ کسب نکرده بودند و در بعضی از دروس که در کنکورشان تأثیر نداشت، نمره در حد دانش‌آموز متوسط کسب کرده بودند.
با نگاهی به درصد رتبه‌های زیر سه هزار در کنکور می‌توان دریافت که قبولی در مدارس سمپاد در پایه ششم در واقع خیلی زود تضمین کننده قرار گرفتن در رتبه زیر سه هزار و ورود به دانشگاه‌های برتر است و این یعنی دانش‌آموزان با هدایت والدین از ابتدایی مشغول تست‌زنی می‌شوند چرا که آزمون ورودی مدارس سمپاد هم آزمون‌هایی استاندارد نیست و همین آزمون یک بازار مالی کلان کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آمادگی ورود به مدارس سمپاد را ایجاد کرده است.
در کنار ۴۰ نفر برتر کنکور، دانش آموزان مدارس دولتی عادی سهم اندکی از رتبه‌های زیر ۳ هزار دارند؛ ۸۵ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار در تصاحب مدارس غیردولتی، استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و شاهد است آن هم در شرایطی که این مدارس ۳۱.۸۷ درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند.
سخنگوی دولت گفت: با تفاهم صورت‌گرفته بین وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رتبه‌های برتر کنکور و المپیادی‌ها، بورسیه هیئت علمی می‌شوند.
سخنگوی دولت گفت: با تفاهم صورت‌گرفته بین وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رتبه‌های برتر کنکور و المپیادی‌ها، بورسیه هیئت علمی می‌شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور حذف شدنی نیست؛ در حال‌حاضر، چند هزار دانش‌آموز داریم که معدل آنها ۲۰ است. نمی‌توان تمام این افراد را در آن ۱۵ درصد رشته‌های پرطرفدار جذب کنیم؛ به همین دلیل کنکور باید برگزار شود.
ماجرای پذیرش دانش‌آموزان گروه علوم انسانی برای برخی از رشته‌های مرتبط با نظام سلامت، سبب نگرانی متخصصان حوزه سلامت شده و این اتفاق ضربه به نظام سلامت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید هیچ دانش‌آموز واجد شرایطی به دلیل عدم برخورداری در پرداخت شهریه از تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان باز بماند.
با اعلام اسامی ۴۰ نفر برتر کنکور ۱۴۰۱ در گروه‌های آزمایشی مختلف مشخص شد امسال نیز رتبه‌های برتر در تصاحب مدارس خاص است و از میان نفرات برتر کنکور امسال صرفاً یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی تحصیل کرده است! ۲۹ نفر از مدارس استعداد‌های درخشان، ۹ نفر مدارس غیرانتفاعی و یک نفر مدارس نمونه دولتی بودند!
از بین ۴۰ داوطلب برتر کنکور امسال، تنها ۲ نفر یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه نیمه‌دولتی درس خوانده بودند. ۲۹ داوطلب یا به بیان دیگر ۷۲ درصدی کل رتبه‌های برتر در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل کرده‌اند.
مشهد ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هفت دانش‌آموز خراسان رضوی موفق به کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در کنکور سال ۱۴۰۱ شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ